Wypadanie włosów u kobiet

U kobiet głównej głównej przyczyny wypadania włosów należy doszukiwać się w genach. Nieprawidłowa ilość hormonów w organizmie kobiety wpływa na włosy. Zwłaszczaandrogeny są odpowiedzialne za to czy ilość włosów w organizmie kobiety jest za duża czy za mała. W przypadku gdy ilość androgenów w organizmie kobiety jest za duża, na twarzy, rękach, nogach czy nawet klatce piersiowej pojawiają się włoski. Może pojawić się również łysienie androgenowe – typowe dla mężczyzn, charakteryzujące się tym, że włosy zaczynają wypadać z czubka głowy oraz pojawiają się zakola.

Również kobiety cierpiące na choroby jajników, będące w trakcie menopauzy czy po ciąży mogą zauważyć zmiany dotyczące wyglądu ich włosów.

Bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na wygląd włosów u kobiet ma również długotrwały stres, który hamuje proces odżywienia mieszków włosowych, w rezultacie łodyga włosa jest cieńsza i włos wypada. Choroby skóry, łojotok czy łupież również mogą być ważnym czynnikiem mającym wpływ na wypadanie włosów.

Kolejną przyczyną, z której możemy nie zdawać sobie sprawy jest nieprawidłowa dieta. Zamiast fastfoodów, pizzy i modyfikowanej żywności, powinniśmy pomyśleć jak dostarczyć naszemu organizmowi mikro i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, a co za tym idzie wyglądu naszej skóry, paznokci i włosów. Dieta bogata w warzywa, owoce i chude mięso takie jak drób i ryby z pewnością wpłynie pozytywnie na nasze samopoczucie i wygląd. Pamiętajmy by przyjmować małe posiłki o systematycznych porach i nie zapominajmy o piciu zielonych herbat i wody!

Wypadanie włosów u mężczyzn

Genetyka to główna przyczyna wypadania włosów u mężczyzn, gdzie znowu nieprawidłowe działanie męskich hormonów androgenów wpływa znacząco na wypadanie włosów.

Gdy wypada włos, na jego miejscu, nowy włos nie ma szans wyrosnąć piękny i mocny. Zwykle wyrasta cieńszy, jaśniejszy i mniejszy włos. Androgeny przyczyniają się również do zwiększenia łojotoku, który również ma duży wpływ na wypadanie włosów. Badania dowiodły, że krążenie krwi w skórze głowy ma znaczący wpływ na wypadanie włosów. Udowodniono, że krążenie krwi u osób niecierpiących na wypadanie włosów jest dużo większe niż u tych, które niestety mają problem z wypadającymi włosami.

Sposób na wypadanie włosów

Jaki zatem jest najlepszy sposób na wypadanie włosów? Czy wszystkie sposoby na wypadanie włosów są równie skuteczne? Jak walczyć z wypadaniem włosów i czy leczenie wypadania włosów jest wogóle możliwe? Zapraszamy do zapoznania się z zawartością naszej strony, gdzie znajdą Państwo szereg informacji na temat skutecznych sposobów walki z wypadaniem włosów.