Trychologia to dziedzina medycyny zajmująca się włosami i ich chorobami. Ta nowa nauka bada stan skóry głowy i włosów oraz związane z nimi schorzenia. Pomaga tym samym diagnozować i rozwiązywać problemy związane z włosami takie jak:

• wypadanie włosów,
  • łysienie,
  • przerzedzenia,
  • tłusta skóra głowy,
  • sucha skóra głowy,
  • łojotokowe zapalenie skóry,
  • łupież,
  • łuszczyca,
  • włosy zniszczone chemicznie i mechanicznie.

Wypadanie włosów oraz problemy ze skórą głowy wpływają negatywnie na samoocenę i poczucie własnej wartości. Włosy to nie tylko atut, ale i ważny element życia zarówno kobiety jak i mężczyzny, który dodaje atrakcyjności i pewności siebie. Ciężko jest funkcjonować, gdy cały czas walczymy z uciążliwym problemem z włosami, który obniża naszą jakość życia. W świecie komputerów, telefonów komórkowych, mikrofalówek, rozwoju technologi, przetworzonej żywności, w codziennym braku czasu, życiu w biegu, stresie i zanieczyszczeniach środowiska, problemy z włosami dotykają nas coraz częściej.
Czynniki te powodują wolniejsze krążenie krwi w skórze głowy co powoduje uśpienie mieszków włosowych. Pobudzić je można do życia poprzez dostarczenie odpowiednich substancji odżywczych i specjalistyczne zabiegi dobrane indywidualnie do każdego Klienta.

Celem Trychologii jest rozpoznanie typu schorzenia oraz przyczyn, które można zidentyfikować za pomocą badania mikrokamerą. Diagnozowanie to polega na analizie skóry głowy i włosów w 200-krotnym powiększeniu, celem postawienia właściwej diagnozy stanu skóry głowy, ocenienia kondycji włosów i ich korzeni.

W razie stwierdzenia jakichkolwiek objawów chorobowych w mieszkach włosowych możemy zastosować odpowiednie leczenie dobrane indywidualnie do potrzeb Klienta, które pozwoli odzyskać zdrową skórę głowy, oraz poprawić kondycję włosów. Metoda ta jest bardzo skuteczna ponieważ dzięki precyzyjnie postawionej diagnozie na podstawie wywiadu zdrowotnego, badań lekarskich oraz badań skóry głowy pozwala na rozpoczęcie odpowiedniego leczenia skóry głowy i włosów.